امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://slde2.cloob24.com
0

گروه خونی یک فرد نشان دهنده نوع آنتی ژن (نوعی پروتئین)است که در گلبون قرمز آن فرد وجود دارد.این افراد دارای آنتی ژن A از گروه خونی A ومردمان دارای آنتی ژن B از گروه خونی B و افراد دارای هر دو نوع آنتی ژن از گروه خونی AB هستند و کسانی که دارای آنتی ژن A و B نیستند از گروه خونی O هستند.

پژوهش توشیتا کانومی (Toshitakanomi) که 6میلیون نسخه آن توسط شرکت ها و افراد خریداری شده و همزمان توسط الکساند ربشر (Besher)به انگلیسی ترجمه شده بصورت یک راهنما در حیطه های گزینشی،گمارشی مشاغل، ازدواج مورد توجه خاص قرار گرفته است بطوری که شرکت میتسوبیشی همه کارمندان خود را برمبنای آن گزینش و به پست ها گمارش نموده است یا شرکت تویوتا و هیتاچی و نیسان بنابراین در مطالب طرح شده دارای پشتوانه تحقیقی بسیار غنی است و در کشور ژاپن و کشور های دیگر عملیاتی شده است. در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن مردم عقیده دارند که گروه خونی در شخصیت و موفقیت های شغلی نقش دارد و حتی هنگام ازدواج نیز به گروه خونی یکدیگر اهمیت می دهند.

در کشورهای غربی نیز معتقدند که گروه خونی افراد، شخصیت آنها را متاثر می سازد و به این ترتیب تفاوت های افراد را تا حدودی به تفاوت های گروه خونی آنها ارتباط می دهند.

جالب است بدانید که در جنگ جهانی دوم، ژاپن سربازان را طبق گروه خونی آنها در یک گردان دسته بندی می کرد. این نظریه، در نهایت برای هر گروه خونی ویژگی های خاص آن را تعیین می کند:

ویژگی های شخصیتی گروه خونی O:

این یک گروه خونی کلی و اصیل است و افرادی که این گروه خونی را دارند در سرتاسر جهان وجود دارند. به همین دلیل نیز اهداکنندگان عمومی هستند، چرا که گروههای دیگر از آن مشتق می شوند. پس همه می توانند دریافت کننده آن باشند.

افرادی که این گروه خونی را دارند از نظر ویژگی های روانشناسی و شخصیتی افرادی اجتماعی و سالم بوده، تمایل به خوردن غذاهای گوشتی و میوه ها دارند و میل چندانی به گروه غلات ندارند.

چنین افرادی می توانند سیاستمدار، وزیر، سرمایه گذار یا ورزشکار خوبی باشند.

افراد این گروه دارای ژنی در بدن هستند که به آنها قدرت تحمل مصائب، اعتماد به نفس، شهامت و خوشبینی می بخشد. افراد این گروه خود را باور دارند و به خود اهمیت فراوان می دهند. علت این امر آن است که گروه O قدیمی ترین گروه خونی افراد جهان است و اجداد این گروه به ورزش، شکار، حمله به حیوانات، و مقاومت در برابر مشکلات عادت داشته اند و این عادت به افراد بعدی این گروه منتقل شده است.

به هر حال افراد این گروه خونی، افرادی مصمم، کوشا، جدی، قاطع و پابرجا هستند و اگر تحقیق کنید خواهید دید که بسیاری از سیاستمداران فعلی جهان در گروه خونی O قرار دارند.

ساختار شخصیتی گروه خونی A:

گروه خونی بعدی گروه خونی Aاست که دومین رتبه را از نظر فراوانی به خود اختصاص می دهد.

چنین گروه خونی در افرادی که در آسیا و خاورمیانه زندگی می کنند، بیشتر دیده می شود. این افراد توانایی بیشتری برای مقابله با بیماری های عفونی دارند.

البته در مناطق مدیترانه ای نیز به اندازه منطقه هند و اروپایی گستردگی دارند. این افراد بیشتر به غلات و کمتر به گوشت علاقه دارند.

افرادی عموما خوشبین هستند و در کارهای گروهی سازمان دهنده، مطیع و در عین حال نیرومند هستند. انعطاف پذیر، تودار و بدون اعمال خشونت هستند و برای کارهای حسابداری، امور اقتصادی و مالی، برنامه نویسی، مهندسی کامپیوتر و نویسندگی شایسته هستند، همچنین کتابداران خوبی نیز هستند.

از خواص مهم افرادگروه خونی A آن است که از خوردن سبزی لذت می برند و دارای دستگاه هاضمه بسیار ظریف می باشند. سیستم دفاعی آنان با جایی که در آن زندگی می کنند خوب همسانی پیدا می کند. در برابر حوادث روحی مثل استرس ها و ناراحتی های فکری با آرام کردن درون خود خوب مقاومت می نمایند و افرادی فعال و سازنده به شمار می روند.

افراد این گروه در معرض ابتلای به استرس ها قرار دارند و بهترین راه درمان استرس در افراد این گروه استفاده از ورزش یوگا است. به طور کلی ورزش های سبک برای افراد این گروه بسیار مفید است. افراد این گروه به خوبی می توانند در جوامع پر جمعیت و بزرگ زندگی کنند و به طور کلی آنها افرادی هستند که تابع قانون، منظم و شایسته هستند. احترام دیگران را رعایت می کنند و از خود خاطره خوبی در سایر افراد باقی می گذارند. نخستین افراد این گروه از بدو پیدایش انسان در کره زمین افرادی باهوش، حساس و باشوق بودند و قادر بودند با حوادث محیط خود مبارزه کنند. این افراد می توانند در مواقع حساس به خوبی تصمیم بگیرند و خوب و صحیح عمل کنند.

همچنین آنها قادرند که در مواقع سخت، اضطراب و هیجان خود را به خوبی کنترل کنند. اما وقتی هیجان و ناراحتی آنها از حد فراتر رود این افراد منفجر می شوند افراد این گروه نمی توانند برای کارهایی که به مدیریت دقیق نیاز دارد نامزدهای مناسبی باشند در حالی که افراد گروه O دارای این صلاحیت می باشند

ساختار شخصیتی گروه خونی B:

افرادی که گروه خونی B دارند، علاقه مند به محصولات لبنی و گوشتی هستند و به طور کلی به محصولات کشاورزی نیز تمایل دارند. در جنوب چین بسیاری از افراد دارای این گروه خونی هستند.

این گونه افراد می توانند خود را با شرایط گوناگون وفق دهند. افرادی رک، حساس، دارای پشتکار، ناشکیبا و غیرقابل پیش بینی هستند.

رازدار خوبی نیستند و نمی توان اسرار خود را به آنها گفت. این افراد شایسته نویسندگی، روزنامه نگاری، هنر و کارهای فکری هستند و می توانند مجری یک برنامه تلویزیونی، یک بازیکن گلف و آرایشگر خوبی باشند.

افرادگروه B در برابر برخورد با حوادث می توانند بلافاصله تغییر وضع داده و خود را با شرایط زمان و مکان هم آهنگ کنند؛ این سخن به آن معنا نیست که در فکر خود پابرجا نیستند بلکه منظور آن است که می توانند با هر تغییری هماهنگ شده و خود را از برخورد با مشکلات در امان نگه دارند. افراد گروه B قادرند در مقابل بسیاری از بیماری های شایع مقاومت و پایداری کنند. حتی اگر بیماری های قلبی و سرطانی هم بگیرند باز هم عمر بیشتری می توانند داشته باشند.

این افراد در مقابل بیماری ها مقاومت بیشتری نشان می دهند و کمتر از سایر گروه ها بیمار می شوند. کارهای روزمره را با نهایت دقت و نظم انجام می دهند. بهره وری از ورزش و خوردن غذای فراوان برایشان مفید است. شرایط زندگی برای این افراد راحت تر است. کمتر دچار برخوردهای ناراحت کننده می شوند؛ به خوبی می توانند نظرات دیگران را درک کنند.

30 تا 40 درصد از میلیونرها از گروه خونی B هستند. بسیاری از مدیران و اشخاص سطح بالا در جهان گروه خونی B دارند. افراد این گروه دارای تعادل چشمگیر و هماهنگی اعمال بدن هستند. انرژی های مختلفی که در بدن آنها وجود دارد موافق و موازی هم می باشند و به همین جهت این افراد کمتر دچار بیماری می شوند. خواص گروه خونی B داشتن زندگی منظم و آرام است.

ساختار شخصیتی گروه خونی AB:

چنین افرادی ویژگی های مابین گروه های خونی A وB را دارند و در اروپای شرقی بسیار دیده می شوند. به انواع غذاها گرایش دارند.

در بیشتر شرایط و موقعیت های پیچیده، صحبت خود را به آرامی می گویند. افرادی منطقی، حسابگر و صادق، محافظه کار و روراست هستند.

اگر عصبانی شوند براحتی کسی را نمی بخشند. چنین افرادی برای مدیریت، قضاوت، نمایندگی، کارمندی و کارفرمایی، هر دو مناسب هستند.

بسیاری از آنها نیز ویژگی های لازم برای معلم بودن و تدریس را دارند. البته مقایسه هایی نیز میان گروه های خونی گوناگون مطرح می شود.

افرادی که گروه خونی O دارند علاقه بیشتری به تکروی و مشاغل مدیریتی از خود نشان می دهند و خواهان استقلالند، در حالی که افرادی با گروه خونی A تمایل به فعالیت های گروهی دارند و از هماهنگی لذت بیشتری می برند.

به طور کلی گروههای خونی گوناگون موجب پرداختن یا مقاومت در برابر کارها شده، گروهی در برابر استرس و فشارهای روحی مقاوم تر و برخی حساس تر هستند و از آنجا که بسیاری از دانشمندان زیست شناسی نیز تاثیر گروه خونی بر رفتار و کردار افراد را تایید می کنند، این مساله بتازگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در بسیاری از کشورها بویژه کشورهای صنعتی برای پستهای اجرایی و مدیریتی، هنگام استخدام به نقش گروههای خونی اهمیت داده و بسیاری از جوانان بویژه خانمها نیز هنگام انتخاب همسر به گروه خونی طرف مقابل توجه می کنند تا از نظر پرداختن به کارهای گروهی، ترجیح دادن مکانهای شلوغ به تنهایی و جاهای خلوت و تحمل استرس، شخصی را که تناسب بیشتری با ویژگی های روحی خودشان دارد انتخاب کنند.

وجه مشخصه این گروه همراه شدن خواصگروه A وB با هم است. قابلیت تغییر شرایط بدنی با تغییر یافتن عوامل خارجی را داشته، دستگاه هاضمه حساس و ضعیفی دارند. سیستم دفاعی آنها مقاومت کمی دارد و می توانند با استفاده از ورزش به استرس ها و ناراحتی های محیطی پاسخ دهند. خلاقیت در این افراد وجود دارد. آنها در همان مراحل اولیه استرس به آن جواب می دهند و آن را از سر می گذرانند. در افراد این گروه عشق به معنای واقعی وجود دارد.

این افراد، مهربان خوش خلق، خلیق و آرام هستند. میل به نصیحت کردن و راهنمایی مردم در آنها زیاد است و بسیاری از آنها هر کاری از دست شان برمی آید برای کمک به دیگران انجام می دهند. سیستم دفاعی آنها ضعیف بوده و در برابر میکروب ها و ویروس ها از خود مقاومت زیادی بروز نمی دهند. افراد گروه AB به خاطر حسن نیت فراوان و خوش قلبی، همیشه خیر و خوبی مردم را می خواهند و همه را به صلح و آرامش دعوت می کنند. بسیاری از درمانگرها و کسانی که روی انرژی درمانی کار می کنند دارای گروه خونی AB می باشند.

یافته‌های یک پژوهشگر ایرانی حاکی از تاثیر گروه‌های خونی بر مشارکت گروهی است به طوری که دارندگان گروه خونی A روحیه مشارکت بهتری نسبت به سایر گروه‌های خونی دارند.

نرگس علیزاده، مدرس دانشگاه غیر انتفاعی مولانا و پژوهشگر این طرح می گوید:این پژوهش بر اساس داده های جمع آوری شده از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران آزمون و تبیین شده است.

براساس نتایج این تحقیق گروه خونی A بیشترین مشارکت را در بین گروه دارا می باشد و گروه خونی O دومین و گروه خونی AB سومین رتبه را در همکاری گروهی دارند و گروه خونی B کمترین تمایل را جهت همکاری گروهی دارد و بیشتر مواقع تمایل به کار بصورت منفرد را دارند

علیزاده خاطرنشان کرد: تحقیقات زیادی در مورد تاثیر گروههای خونی بر خلق و خوی افراد انجام شده است. فروکاوا در اولین تحقیقش در مورد گروه خونی و شخصیت در 1927 اینطور نتیجه گرفت که گروه‌های خونی انسانها یکی از مهمترین تعیین کننده های خلق و خوی افراد می باشند. او گفت گروههای خونی O و B فعال (پرخاشگر، مترقی، مثبت) هستند در حالیکه گروههای A و AB (محافظه کار، تدافعی، منفی) غیر فعال هستند. وی در ادامه تحقیقاتش نتیجه گرفت که اکثر افراد با گروه خونی O دمدمی مزاج، خوش بین، اجتماعی و لجباز هستند.

براساس پژوهش‌ها، افراد گروه خونی A حالات افسردگی دارند، خجالتی، آرام، دو دل، نگران، خوددار و حساس، گروه خونی B خوش بین و امیدوار، صادق و بی ریا، شاد و بشاش، اجتماعی، سریع و دلسوز و افراد با گروه خونی AB دارای خلق و خوی ضد و نقیضی بوده و به راحتی نمی توان آنها را شناخت.

علیزاده خاطرنشان کرد: البته در همان سال‌ها محققانی بودند که با بی پایه و غیرعلمی خواندن مطالعات فروکاوا تاکید داشتند که هیچ رابطه ای بین گروه خونی و هوش، احساسات، خصوصیات فردی یا شخصیت وجود ندارد. در دهه های 60 و 70 محققان ابزارهای پیچیده تری برای ارزیابی خصوصیات اخلاقی ایجاد کردند و از آن زمان به طور گسترده روی روان رنجور خویی و برون گرایی در رابطه با گروه خونی تحقیقاتی انجام دادند.

وی تصریح کرد: محققانی به نام آنگست و مورر- گرولی (1974) در تحقیقاتشان نمرات روان رنجورخویی بالاتری بین افراد با گروه خونی B یافتند. جوگاوار (1983) متوجه شد که افراد با گروه خونی B از نظر احساسی کمتر ثبات دارند و بیشتر نگران هستند و زیاد به خود متکی نیستند. گوپتا (1990) مشاهده کرد که نمرات روان رنجور خویی در بین افراد با گروه خونی B به شدت بالاتر است. ماروتام و پراکاش (1990) نیز روان رنجور خویی بالایی برای افراد با گروه خونی B گزارش کردند.

علیزاده خاطرنشان کرد: سه تحقیق بر وجود رابطه بین روان رنجور خویی و گروه خونی تاکید کردند. ریندیس، کریستو دولوس و استفانیس (1980) صرف نظر از گروه خونی متوجه شدند زنان نمرات روان رنجورخویی بالاتری نسبت به مردان دارند.

نتایج تحقیق آنها نشان داد جنسیت می تواند یک متغیر میانی در رابطه بین گروه خونی و شخصیت باشد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه